söndag 13 mars 2016

Syfestival!

Det var jätteroligt att vara på min första Syfestival någonsin!

Jag hade en inköpslista på vad jag skulle behöva och vilja ha och jag hittade allt vad jag ville:


Sex olika blåa tyger som är en början till 365 Challenge som jag tänkte vara med i. Måste förstås komplettera med mera sedan.

De rosa och lila ska vara till mitt täcke sydd med Hex´n More-linjalen. Det rosa ska också vara som kant på min duk med rosa hjärtan.


Vitt tyg behövs alltid så jag köpte 3 m av ett fint med blommönster. Nyckelband tänkte jag sy mig ett fint av bandet som är rosa och lilarandigt. Vantarna är till när jag frihandsquiltar. Jag har ett par trädgårdshandskar men de var för stora och fungerar inte bra.

Jag köpte en lott och vann ett par jättefina öronhängen som ser ut som en blomma i rött. Perfekt! Till sist köpte jag ett mönster på vårfåglar som Rikstäcket sålde. De kan man sy och ha i sitt påskris. Får se vilket år det blir bara.

Jag är väldigt nöjd med min dag igår. Min kompis och jag åkte en bussresa dit och hem. Lite stickat på mina sockar blev det på bussen, lite vilat och en hel del prat. På bussen var också flera från vår quiltgrupp Strandremsorna.

Väl hemma var det dags att bänka sig för Melodifestivalen. När de internationella rösterna var lämnade gick jag och la mig. Jag var supertrött och kunde inte hålla ögonen öppna. Sov hela natten och känner mig utvilad idag. Vid ett toalettbesök i natt fick jag höra att Frans vann och det tycker jag är bra. Jag gillade den låten!

Nu ligger redan de blå tygerna i tvättmaskinen och skvalpar, disken är avklarad och nu väntar veckohandling och lite annat helg-göra. Tänkte dock hinna sy också, förstås.

Trevlig söndag!


3 kommentarer:

  1. Kul att du hittade fina tyger och grattis till vinsten. Själv köpte jag bara ett tyg och när jag kom hem såg jag att det blir inte alls bra, så det är bara att leta vidare!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst var det mycket att kika på i Malmö, men här blev ändå inte så mycket handlat. Tror nästan att vi var på samma buss, då du o jag, eller? Kram -immi

    SvaraRadera
  3. Roligt att vara på Syfestival. Jag stod i Rikstäckets monter på fredagen en stund och avlöste medan de andra tjejerna var på lunch och det var en jämn ström med folk hela tiden. Kul att du hittade lite saker.

    SvaraRadera