måndag 7 mars 2016

Post med tyger!

När jag körde hem i fredags tänkte jag att det vore väldigt kul om jag hade en av de två vinsterna i brevlådan när jag kom hem.

Vilken överraskning det blev att det var två roliga brev/paket och att det ena uppenbarligen inte var något jag vunnit. Det visste jag för att den ena vinsten ska komma från Finland och det gjorde ingen av dessa.

Vad var det då jag fick???

Jo, i det ena var det min vinst från Immi:


Min fina SweetPea Pod!

Den är väldigt fin och jag kom ganska snabbt på vad den ska vara till så att jag ser den ofta och tänker på att Immi har sytt den till lilla mig.

Jag har den i min jobbryggsäck och inuti ligger laddsladden till min mobil. Sedan en tid tillbaka har jag alltid laddaren i min jobbväska. Jag vill undvika att ha en mobil med mig som är eller blir oladdad. 

Min lilla SweetPea Pod har min sladd samlad och jag är säker på att den inte går trasslar in sig i annat och kanske går sönder.

Det andra paketet då! Vad kunde det vara?

Jag blev inte klok på det.


Jo, det var tyger från Maja och jag var helt frågande tills jag läste hennes fina vykort.

Tack Maja du är världens bästa. Det var det bästa jag kunde få i brevlådan denna fredag. Jag kände att jag måste få "sy av mig" i helgen för att orka med nästa vecka.

På det fina vykortet med lavendel på framsidan stod, kort och gott:

"Ibland räcker det med att veta att någon tänker på en. Tyger brukar få mig att tänka på annat! Håll till godo! Kram Maja"

Jag är helt överväldigad att man bara kan göra så. Dessutom vet jag att Maja inte är helt frisk just nu så att hon bara orkar läsa mina mail om mina tankar och sedan skicka tyger gör mig oerhört rörd.

Gå in på Majas blogg hon har en utmaning igång just nu.

Idag har också Eva sin Visa och berätta måndag nr 126 där finns mycket fint att se från hennes egen blogg men även från alla oss andra som länkar dit.

Jag önskar er alla en trevlig, lugn och skön måndag!








4 kommentarer:

  1. Roligt att du gillade min lilla vinst och till en bra användning. Visst är det roligt med oväntad postleverans och särkilt med tyger, det tycker jag också:O) Kram Immi

    SvaraRadera
  2. Tack för din medverkan idag Titti på Visa och Berätta måndag!! Och stort Grattis!! Bambikram❤️

    SvaraRadera
  3. For en glede å finne to pakker i postkassen. Smart med et etui til mobilladeren, og en god ide å ha den med i vesken, for det er ikke greit når mobile er utladet. Koselig med stoffene du fikk også. :-)

    SvaraRadera
  4. Visst är det roligt när det dyker upp oväntade brev och brev med tygvinster i :) Kanske vi alla skulle uppmuntra varann lite mer!

    SvaraRadera