onsdag 9 mars 2016

Pennfodral!

Jag har börjat att sy mitt pennfodral.


Jag valde att rita ut storleken på en bit paperpiecing-papper, markera ut mitten och sedan dra ett diagonalt streck i 45 graders vinkel. Sedan bara la jag ut tygbitarna och sydde.


 Jag trodde inte att det svarta tyget skulle räcka men det gjorde det men jag fick skarva det två gånger.


Mitt namn sydde jag dit på det rosa tyget men det syns inte på bilden. 

Jag behövde ändå öva på hur man programmerar och syr dit namn eftersom jag vikarierar i textilslöjden denna veckan. Eventuellt är det elever som kommer till det momentet där de ska sy sina namn på en snedremsa innan de syr fast den på sina slöjdpåsar.


Nu har jag spraylimmat fast mellanlägget. Nu får det ska torka innan jag kviltar och fortsätter sy ihop pennfodralet  men det blir en annan dag.

God Natt!

1 kommentar: