fredag 11 mars 2016

Stickning!

Häromdagen fick jag min vinst från Inge i Finland med bloggen: http://nallepuh.blogspot.se/  

 

Den innehöll 2 st lila garnnystan med glitter i, ett nystan med melerat garn ett band, en virknål och en smart förvaring till virknålar.


Här har alla mina virknålar fått en bra plats.

Jag blev väldigt inspirerad av att sticka och kom på att för ett halvår sedan ungefär köpte jag en melerat garn och en tidning med mönster till spiralsockor. Jag hittade tipset på Majas blogg som heter: http://husmorsskolan.blogspot.se/. Det är också Maja som har designat dessa sockor.


Jag letade upp garnet och fick leta väldigt länge innan jag hittade tidningen men sen var jag igång att sticka och så här långt har jag kommit nu. Man stickar ingen häl på dessa sockor utan bara rakt.


Det visade sig jättekul att sticka detta mönstret.

Jag har en sock-stickning på gång men insåg att jag nog inte tycker det är så kul eftersom de inte blivit färdiga på ett år så de får vila nu så gör jag nåt roligt istället. Jag vill väldigt gärna ha något i händerna när jag tittar på tv.

Nu laddar jag för bussresan till Syfestivalen i Malmö i morgon. Jag har skrivit inköpslista!

Trevlig fredagskväll!



2 kommentarer:

  1. Ser ut att bli riktigt fina sockor det där! Bra att paketet hittade fram.

    SvaraRadera
  2. Har också varit på Syfestivalen idag, men det blev väldigt lite handlat när det gäller tyger. Grattis till vinsten!
    Kram

    SvaraRadera