söndag 20 mars 2016

Stickad strumpa!


Den första strumpan är klar och blev fin i färgerna och mjuk och härlig att ha på sig. Den är stickad i ett stycket utan häl och var lättstickad bara man höll reda på var i mönstret man var.



Jag hittade mönstret i Amelia Höst 2015. Mönstret är gjort av Maja som har bloggen:



Ikväll börjar jag nog på den andra under tiden som jag tittar på Mästarnas Mästare som är ett favoritprogram!

Idag ska det bli lite sytt har jag tänkt. Troligen börjar jag med att rita ut mönster till min tunika. Mönstret jag ritade i förrgår blev inte rätt storlek eftersom jag har en storlek över bysten och en över midjan får jag tänka till lite. Dessutom kanske jag ska sy upp den i skräptyg för att vara på den säkra sidan.

Vi får se hur det blir!


Igår planterade jag mina penséer jag köpt i veckan. Det blev en kruka utan för dörren och fyra i varsin kruka inne på verandan. Jag har satt lite påskris lite här och var också och påskpyntat. De sista åren har jag inte hunnit få fram så mycket till påsk och sedan när påsken väl är inne så är det ingen idé.

Önskar en trevlig och avkopplande söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar