tisdag 1 december 2015

Förkylt o ev ny maskin!


Skulle gjort så mycket ikväll så började jag bli mer och mer förkyld under eftermiddagen.

Jag och yngste sonen var i Köpenhamn och frös i lördags så det är kanske en bidragande orsak, vad vet jag.

Vi hade jättekul men naturligtvis glömde jag kameran hemma. Vi gick hela dagen på Tivolit i Köpenhamn. Jag t o m åkte berg- och dalbanan Demonen med honom. Var rädd för att jag hade blivit för gammal för det men inte då. Den tog slut för fort och det var härligt.

* * *

Idag har jag fått väldigt mycket hjälp av en syvän och jag ska med största sannolikhet köpa en ny (för mig) symaskin. Det blir en Husqvarna Viking Sapphire 835.

Hör gärna av er om ni har erfarenhet av denna maskinen. Den jag köper är tydligen inte mycket använd eftersom den köpts in till textilslöjd med yngre barn och sen har de upptäckt att den var för svår att använda och ställts undan. Jag ska betala 4000:- för den och får då 1 års garanti och 1 års bytesrätt till en annan maskin om jag ångrar mig. De har andra märken att sälja också så det känns rätt så bra. Men, som sagt, kommentera gärna. Det är en firma i Göteborg som heter symaskinsagenturen.

Nu ska jag lägga mig och kurera mig så att jag kan jobba i morgon.


Jag "piffar" upp min bloggning med lite bilder jag visat förr. Det är ett docktäcke jag sydde till min dotter för ca 20 år sedan. Då sydde jag inte lappteknik utan mest kläder och allt möjligt och troligen hittade jag detta mönster i en tidning. Jag hade glömt att jag gjort denna. 

Någon gång ska jag sy denna teknik igen och denna gång med skärkniv istället för sax.

Trevlig tisdagskväll!

1 kommentar:

  1. Så koselig dukketeppe! Det er så kjekt når ting vi har glemt at vi har laget dukker frem igjen. Helgen i København høres helt topp ut, men dumt at du er blitt forkjølet. Du får holde deg inne og ikke fryse. God bedring! :-)

    SvaraRadera