lördag 19 december 2015

Blåa flygande gäss!

Efter en dag då jag varit i stan och handlat det sista inför julen så kunde jag äntligen sätta mig vid min symaskin och sy något mer än prov.


Jag fortsatte på min nästan färdiga remsa med blåa flygande gäss. Det ska ju så småningom bli det fjärde underlägget, men det får vänta.

Jag ville nämligen sy detta klart för att nu kunna rota i blåa scraps-lådan hej vilt och sy blå block till min quilt som har mönstret "Mossbys Scrappy roads". Jag har ju tidigare sytt en hög rosa och lila block och nu väntar då blå. Jag har ju inte slut på rosa och lila scraps men jag ville ha lite fler färger i min quilt.

Jag trodde jag skulle hinna åtminstone en i kväll men ... nej ... John Blund kallar. Stiger man upp ovanligt tidigt så får man gå och lägga sig i tid.

God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar