måndag 27 juli 2015

Duk med vita blommor!


Efter lite syledighet och blogguppehåll har jag nu denna duken färdig!

Jag har ju sytt en tidigare i en annan färgställning:


Blommorna på båda dukarna är sydda mestadels av scraps.

Mönstret hittade jag på Rikstäckets hemsida med hänvisning till denna sidan:

http://www.pieceandquilt.com/2015/03/how-to-simple-spring-mini-quilt-sunday.html#more

Jag har skrivit en egen beskrivning på svenska om någon vill ha den så säg bara till så skickar jag över den.

Tyvärr gjorde jag en tabbe när jag sydde den blåvita duken. Jag tvättade en blomruta för att få bort blyertsstreck på ett vitt tyg och det gula färgade av sig. Men som tur var löste det sig med att tvätta duken i tvättmaskinen tillsammans med en lapp av colourcatcher.


Jag kan varmt rekommendera att använda dessa som finns att köpa på Ica.

Idag vill jag länka vidare till Bambis Visa och berätta där man kan hitta mycket trevligt att sy.

Trevlig måndag!



6 kommentarer:

  1. Jättefina dukar. Bra idé. Ska nog testas.

    SvaraRadera
  2. Fina små dukar. Visste inte att man kunde tvätta igen och få bort färgen med Colour catcher. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  3. What a beautiful pieces and lovely block. You choose great colors!!!

    SvaraRadera
  4. Tack Titti för din länkning och inspiration du ger oss på Visa och Berätta måndag!! Bambikram

    SvaraRadera
  5. Vad skulle man göra utan Colou Catsher! Vilka gulliga dukar du gjort!

    SvaraRadera
  6. Vad skulle man göra utan Colou Catsher! Vilka gulliga dukar du gjort!

    SvaraRadera