söndag 10 januari 2016

Påfyllning i förråden!


Häromdagens inköp! Jag var tvungen att ha tråd, särskilt eftersom jag envisas med att sy med bomullstråd. En del kviltare syr med bomull och en del med nylon. Eva i Ronneby som har affären Guldtråden rekommenderar bomullstråd och därför syr jag bara med det vid kviltning.

Annars har jag sån tur att min mamma har en garnaffär och jag kan få nylontråd gratis. Jag syr med nylontråd allt annat som inte är kviltning. Just nu faktiskt inte så mycket.

Men under jullovet fick jag ett presentkort som min dotter fick förra julen och inte utnyttjat. Det var på en tidningsprenumeration. Jag valde att få 3 eller 4 nummer av tidningen Burda för jag tänkte börja sy kläder till mig själv igen. Jag hittar oftast inte det jag vill ha och då är det ju jättebra att sy själv.

Jag köpte grönt tyg som ska vara kant till en tygkrans, reflexband och resår. Tänkte nämligen sy mig reflexer att ha på armar och ben. Jag, som jobbar med barn, måste ju föregå med gott exempel och bära reflex så att jag syns.

Annars ska söndagen innebära att jag förbereder sykvällen i morgon kväll med min quiltgrupp Strandremsorna. Jag ska skära ut tyg till en tygkrans.



Jag önskar er alla en lugn söndag!



"Tänk på vilodagen så att du hedrar den"

Jag tror att det är viktigt att vi en dag av sju varvar ner och gör det vi känner för i så stor utsträckning som möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar