tisdag 12 januari 2016

Det värmer gott ...

... när man har ont någonstans!


Min sydda vetekudde, formad som ett hjärta, använder jag mycket nu när jag har ont i ryggen. Den sydde jag för något år sedan på ett Quiltcafé hos Eva i Ronneby med affären Guldtråden. 

Jag har lite känslig rygg och får tänka på hur jag sitter och det brukar jag alltid vara noga med men inte den här gången. Troligen för att jag hade så kul!

För en vecka sedan hade jag ju en sydag hemma hos mig med fyra andra sytokar. Då satt vi i vårt vardagsrum med våra symaskiner vid de vanliga stolarna vi har där. På eftermiddagen började jag känna av ryggen och tog en kudde bakom men det var tydligen redan för sent. Varför lär man sig aldrig! Men det var jättekul att sy! 

I min syhall har jag en kontorsstol med jul som är perfekt för ryggen. Enda problemet är att vi måste såga av benen på sybordet eftersom det är för högt för jag får lätt ont i nacken. Ofta syr jag inte så mycket utan det är hela tiden varvat med att stryka och skära. Ska man sitta och sy länge t ex kvilta något får jag ont men det varar aldrig länge. Men det är ju onödigt att få ont när det går att åtgärda. Känns bara lite jobbigt att ta reda på hur mycket man ska såga av, så man inte sågar av för mycket. 

Denna ryggvärken tar ett tag innan jag blir av med men som tur är har jag den väldigt sällan. Det brukar botas med gymnastik. Passar bra att jag börjar min vattengympa i morgon och varje onsdag hela terminen. Tänkte också göra mitt vanliga gympapass framför tv´n på torsdag då jag slutar tidigt från jobbet. Det är en VHS-film från Friskis & Svettis, ja det står rätt. Ca 50 min långt är passet och jag har aldrig fått träningsvärk trots att det ibland går långa tider mellan gångerna jag kör det. Är övertygad om att det beror på att man värmer upp i början och stretchar på slutet i filmen. 

Idag vill jag länka till Bambi-Evas blogg och Visa Berätta Måndag nr 117.

Önskar alla en trevlig tisdagkväll!





3 kommentarer:

  1. Så fin og koselig varmepute. Kjedelig at bordet ditt har feil høyde. Jeg kjøpte et bord på Ikea med ben som kan reguleres. Er veldig fornøyd med det. :-)

    SvaraRadera
  2. Tack för din länkning och solkram från Bambi ..

    SvaraRadera
  3. Vad vore livet utan vetekuddar? Hoppas du blir bättre snart!

    SvaraRadera