onsdag 6 januari 2016

Året 2015!

Sytt under 2015!

Många som bloggar berättar vad de gjort under året som gått och då ska inte jag vara sämre.

2 st jullöpare
3 st löpare
4 st dukar
2 st kuddar
12 st necessärer i olika storlekar
1 st tygpåse till ett kortspel
2 st tygbagar
1 st doptavla
1 st väggbonad med hjärta
3 st underlägg
1 st litet skydd över bilbältet
1 st mugrug
1 st tygburk s k fabric basket
1 st tetra necessär
1 st trådsamlare
1 st rund skål s k butt

Övrigt:

1 st korsstygnsbroderad löpare
några julgransdekorationer i filt

De lägger då ut fina bilder på allt men jag lyckades inte göra ett sånt collage så det fick bli skrivet i stället.



Jag visar en bild på doptavlan som jag är mycket nöjd med och jag tror att föräldrarna som fick den gillar den också. Jag har täckt över en del av det jag broderat; namn, födelsedatum och dopdatum.

Jag började blogga 7 april 2015 och det ångrar jag inte.

Varför???

Jag syr mer nu! Jag mår bättre eftersom jag tar mig tid att sy och syendet är min "ventil" mitt sätt att koppla av och "fylla tankarna" så att jag orkar med vardagen som ibland innebär en del bekymmer, sånt är ju livet.

Bloggandet innebär att jag kollar in andras bloggar och hittar många nya tips på saker jag vill sy.

Jag har också vunnit några utlottningar som andra bloggare har haft och det är jätteskoj!!

Jag har under några månader varit med på Happy Scrappy Day som är den 15:e varje månad. 

Det är något som https://rutigt.wordpress.com/ och Kate har startat och det går ut på att den dagen varje månad visar man upp något som man håller på att sy eller har sytt klart av scraps, alltså små tygbitar man har. 

Någon dag innan skriver man till någon av dem att man vill vara med på den dagen och då lägger de ut en länk till ens blogg på sina bloggar. Himla käckt!!

Jag tänkte kanske vara med på något där man syr ett block varje månad men jag vet inte var man hittar sånt. 

Ni får gärna ge mig tips på sånt!!

Jag önskar er en trevlig Trettondag, själv ska jag sy hela dagen, hemma hos mig med fyra andra sykompisar!!!


1 kommentar:

  1. Jammen har du fått sydd mye i løpet av året! Hyggelig å få en slik dåpquilt! Det finnes mange Block of the Mounth som pågår "der ute". Fat Quarter Shop har en hel masse forskjellige, sjekk ut denne: http://www.fatquartershop.com/block-of-the-months
    Ønsker du gratis mønstre søker du på Google med disse søkeordene: block of the month free patterns
    Det kommer opp en hel masse forskjellige varianter, så da er det bare å hive seg uti det :) Lykke til videre med quiltingen.

    SvaraRadera