torsdag 15 oktober 2015

Scrappy Happy Day!

Här kommer mitt bidrag till Happy Scrappy Day som https://rutigt.wordpress.com/ och Kate startat. 

Här visar man något man sytt av scraps.



Inte så lätt att se än vad det ska bli men jag ska förklara.

Jag satt och klurade och bläddrade i böcker vad jag skulle hitta på till dagens Happy Scrappy Day.

Så hittade jag Lemoynes stjärna i en bok och föll för den.


Jag har valt att sy varje stjärnspröt på paperpiecingpapper och har sytt tre av totalt åtta. Man kunde också sy över en tygbit och klippa ut de åtta delarna. Men jag har använt små scraps så då fick det bli så här istället och jag gillar verkligen att kunna använda mina minsta tygbitar.

Sedan syr man dit olika stora trianglar till ett block. Jag har inte valt bakgrundstyg ännu men det blir troligen något i vitt/beige, har inte så mycket att välja på hemma.

Det kanske blir en "mugrug", som jag kan ha under min temugg eller så syr jag fler till en duk. Vi får se!



Boken är den här som jag lånat på biblioteket. Små lapptäcken av Adele Corcoran och Caroline Wilkinson.


Önskar er en trevlig torsdag!

4 kommentarer:

  1. Jättefin stjärna!!! Stort tack för att du länkar till oss!!
    Kram Gun

    SvaraRadera
  2. Välkommen till ScrapHappy! Kate x

    SvaraRadera
  3. Kul att kunna ta tillvara även de små scrapsen och stjärnan blir fin!
    Kram

    SvaraRadera