fredag 16 oktober 2015

Julförberedelser 3!

Här kommer nästa del i min julinspiration!


En löpare som jag hittade mönster på i Quiltmagasinet nr 1 2013.

Den påbörjades i mellandagarna en jul och syddes klart efter tjugondag Knut året därpå, alltså i år. 

Den syddes färdigt samtidigt som löparen jag visade i måndags. Jag var tvungen att sy båda samtidigt för att se till att det gröna tyget räckte till båda löparna.

Något krånglade som det gör ibland och då är det inte roligt längre och sen kom jag i gång för sent för att få den färdig till jul. 

Men i år ska den fram och det ska bli kul.

Blomman är sydd för hand runt papp-mallar. Det var det som krånglade för när jag hade sytt ihop blomman så var inte kanten rak. Men efter ett år sydde jag ändå. Vem ser det om man inte säger det? ... och det är något jag ska bli bättre på att inte visa felen som blir i det man gör. För fel blir det. Men det är bara ett vant öga som ser det, som studerar noga och är kritisk. Men jag tycker inte man ska vara så kritisk. Det är ett hantverk!!

Hoppas jag kan inspirera någon att börja sy till jul.

Jag länkar till dessa bloggar:


Önskar er en trevlig fredag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar