måndag 26 oktober 2015

Här är jag igen!

Vilket långt uppehåll det blev!

Symaskinsproblem!

Jag tror jag blir tokig på det. Idag tänkte jag provsy min maskin och sedan åka in till en reparatör och prata med dem. Jag dammsugade bort damm, satte i ny nål och sytråd av bra kvalitet först. Sen fungerar den! 

Visst, jag blir glad men jag misstänker att det inte varar så länge för så har det varit förut.

Vad har jag för problem då?

Jo, sömmarna ser hur fina ut som helst men jag kan sy raksöm i ca 5-6 cm och sedan bara dra väck dem och det känns inte okej.

Nu räknar jag med att hinna sy en del i morgon och ha något att visa upp då.

Började idag med att lägga upp ett par för långa jeans och det blev jättesnyggt med den gula lite tjockare tråden jag köpt för att ha till en kjol i jeanstyg jag skall sy. Helt annorlunda utseende än om man har vanlig tunn sytråd. Ångrar att jag inte skaffat det tidigare.


Visar mina soffkuddar som jag visat förut. Jag blir glad när jag ser dem.


God Natt och see you tomorrow!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att allt kommer att lösa sig!!Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga kuddar du har gjort! Inget kul när symaskinen krånglar, hoppas det ordnar sig!

    Kram

    SvaraRadera