måndag 18 maj 2015

Tygburk

Min tygburk eller fabric basket blev så här:


Den är sydd av en kvadrat som var 13" och kanterna är avsydda med 2".


Nästa gång ska jag göra lite mindre och kanske lite högre. Den var rätt så lätt att sy. 

Jag följde beskrivningen på sidan:

http://www.conniekresin.com/2014/12/fabric-baskets-tutorial.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+FreemotionByTheRiver+%28Freemotion+by+the+River%29

Jag hittade till den sidan via Kviltföreningen Rikstäcket.

* * *

Jag har sytt en quilt som ska hänga på väggen. Hur gör man upphängningen bäst? Den är ca 74 cm bred. Jag har sytt en kanal där jag tänkte trä in en blompinne eller en rundstav och sedan sy dit en ring i varje ände och eventuellt en i mitten som man kan hänga den i. Hur brukar ni göra? Ge mig gärna tips!

* * *

Eftersom det är måndag länkar jag till Evas "Visa och berätta" där man kan få mycket tips och idéer.

Ha det gott!


2 kommentarer:

  1. Din lilla tygburk är jättefin. De kan man ha i olika storlekar för de passar till allt möjligt.
    Mia

    SvaraRadera
  2. Tack för den INSPIRATION du ger oss alla på Visa och Berätta måndag och din länkning dit!!Bambikram

    SvaraRadera