måndag 4 maj 2015

Jeansbag

Äntligen klar!



Denna väska har jag hållit på med ett tag. Mönstret hittade jag på Kviltföreningen Rikstäckets hemsida under tips och trix (om jag inte har helt fel) under jullovet då jag också började att sy. Naturligtvis hittar jag inte det där nu. 

Men ... jag lyckades hitta den amerikanska sidan ändå:

http://apassionatequilter.blogspot.se/2011/09/denim-circle-pillow-tutorial-part-i.html

Där visas det i detalj hur man syr en kudde i denna teknik.

Bomullstyget jag använt är ett second hand fynd. Det var två gardinlängder och jag bara älskar färgerna. Har tidigare visat upp en duk och en necessär i det tyget och mer lär det bli.


Men ... eftersom jag envisades med att göra en väska istället för en kudde blev det lite krångligt. Särskilt med botten. Mycket tänkande och väntande tills rätta tiden var inne för att fortsätta sy botten, ovandel, handtag och innerficka. Och ... tänk ... det gick jättelätt att sy botten när jag väl började. Jag är jättenöjd!



Inuti är bagen helt slät. Innerfickan är gjord av en jeansskjorta så blir det inte så klumpigt.

Väskan har jag tänkt att ha med till jobbet med bl a min mat i. Den jag har nu
håller på att gå sönder.

* * * 
Naturligtvis måste jag ju sy en matchande necessär till också.

Den jag nu använder matchar ju inte alls denna bagen.


Men det får bli ett nytt projekt en annan dag.

Eftersom det är måndag länkar jag till 
http://bambisyr-evaj.blogspot.se/ som har visa och berätta på måndagar.

Ha en skön måndag!

3 kommentarer: