lördag 9 april 2016

Spets m m!


Lite inköp till min tunika.

Spetsen ska vara runt halsen och i ärmsluten. Tråd och något att märka med behövdes också. Jag har inte haft en sådan att märka med förut så kul att prova på det.

Hoppas jag kan ta mig lite tid snart att sy vidare på tunikan också. Det riktigt kliar i fingrarna på mig.

*******************************

Ja, detta skrev jag för att lägga ut runt påsk, men se hur det blev ...
ingenting på bloggen.

Jag blev sjuk när dottern med familj åkt hem och ingenting blev sytt av det jag hade sett fram emot.

Nu är det ju inte kul att sy påsksaker.

*****************************

Tunikan, eller om man ska kalla den blus blev helt klar i måndags kväll på Strandremsornas möte. 

Min tanke var att jag skulle stryka den och blogga, men denna veckan har varit hektisk så det har inte blivit gjort. Den är fortfarande inte struken men så här blev den. Ska jag vänta på att den blir struken så får vi nog vänta, känns det som. Den är provanvänd redan och jag är nöjd. Nästa jag syr ska jag sy en storlek mindre.


Vill också gärna visa den fina tavellisten som min man snickrat själv.


Vi dividerade länge om den för jag ville ha en kortare. Han vann eftersom det sitter ett lysrör under och det ville jag ju ha. Sedan är mitt lilla skrivbord under som jag har symaskinen på när jag syr. Jag måste, eller min man, såga av benen för det är för högt. Jag får ont när jag syr länge och det tänker jag göra i morgon.

Idag har jag gjort alla "måsten" och i morgon är det min dag. Vill jag ligga och läsa i soffan hela dagen så är det okej, men för mig hägrar symaskinen, förstås.

Lite disk och matlagning också, men det räknas inte.

God Natt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar