onsdag 27 april 2016

Inspiration!

Vid måndagens träff med min quiltföreningen Strandremsorna så hann jag med tre olika projekt.


Bandet till detta nyckelband köpte jag på Syfestivalen tidigare i år. Jag ville bara ha en ring i det så den sydde jag fast. Den har redan börjat användas och är bra att ha.


Jag hann med att sy på en kant på ena långsidan, pressa och vika runt och sätta dit clipsen. Andra långsidan syddes också men då hade jag lyckats måtta fel så kantremsan räckte inte. Bara att sprätta bort!

Ja, mer än så här har jag inte hunnit fastän det är sent på onsdagskvällen.

Det tredje jag sydde på får ni se på fredag för det är lite hemligt fortfarande.

Men det jag gjorde i måndags var ogjort arbete för jag fick ändra en del. Jag fick lite råd av sykompisarna och i morgon måste det bli färdigt.

* * *

Ja, även här där jag bor är det aprilväder!

Idag tänkte jag att det skulle nog bli fint under dagen så det blev kort kjol (med pants under) och sandaler. När jag kört bil i 20 minuter och är framme på jobbet så småregnar det där och är alldeles vitt. Inte världens bästa väder att ha sandaler på sig i.

Men eftersom jag var inne i stort sett hela dagen så fungerade det som tur var och jag höll fötterna torra hela dagen, även om jag fick titta noga var jag satte fötterna (särskilt på morgonen).

Hoppa vidare till Bambis sida där hon visar en massa fint och måndagar länkar vi väldigt många till henne och då kan man klicka vidare och få se mycket fint!

God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar