lördag 13 februari 2016

Fredagens quiltlek!


Igår kväll var jag inte lika trött som jag brukar vara på fredagarna. Det gjorde att jag valde att sy istället för att titta på tv.

Faktiskt så hade jag min laptop bredvid mig när jag skar och sydde så jag lyssnade både på "På spåret" och "Skavlan". "Skavlan" är ett av mina favoritprogram.

Jag hade jättekul när jag sydde!

Tanken var att jag ville sy något eftersom det är Alla Hjärtans Dag i morgon och "Happy Scrappy Day" på måndag.

Det är ju inte så att jag inte har något annat att sy men nu ville jag sy hjärtan och nåt till måndag av scraps.

Det blev dessa fyra block med tre hjärtan i varje.

Äldste sonen tycker ine att det är hjärtan men det tycker jag så det är så. Troligen blir de till en eller två dukar. Det var så roligt så jag kommer att sy flera sådana block.

Den lilla, lilla längst ner till höger är något jag ritat på paperpiecing. En miniatyr jag hittat som är väldigt fin. Troligen blir den sydd också i helgen. Vi får se!

Tyvärr är det ju så att man har annat man bara "måste" göra också.

Trevlig lördag!

1 kommentar:

  1. Jo visst er det hjerter. Men så er det slik at med ekte kunst, så kan hver og en se forskjellige ting i det som blir vist. Så da er dette ekte kunst. Super kombinasjon med symaskin og Skavlan. Og nydelig blir det i alle fall.

    SvaraRadera