tisdag 16 februari 2016

En duk till!


De lila scrapsen räckte till fem block med hjärtan. Jag valde då att göra en duk såhär, lite annorlunda. Det ska till lite mer vitt runt om och en lila kant men nu har jag inte mera vitt.

Jag måste verkligen iväg och handla snart. 

Syfestivalen i Malmö närmar sig, men det är en månad dit.

Jag har sytt med min väldigt användbara linjal Hex´N More och det är den minsta "juvelen" i 3 ½ " jag använt till mina hjärtan.

Efterhand jag sydde lärde jag mig att när jag sydde ihop hjärtanen så skulle jag inte sy ända ut så i mitten är det ett litet hål och de första får jag sprätta lite eftersom det är väldigt tjockt med sömsmån därinne i mitten. Jag har ännu inte bestämt om jag ska sätta över ett tyg eller helt enkelt quilta i mitten så att hålet inte syns. Vi får se hur det blir med det.

Jag hann sy mycket i helgen och jag hade jättekul!

Jag länkar till bloggen http://syimmi.blogspot.se/ som har en utlottning av små söta Sweet Tea Pod nu fram t o m söndag. Jättesöta! 

Trevlig tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar