tisdag 14 april 2015

Symaskinsöverdrag

Min symaskin behövde ett överdrag eftersom det bara hade det där fula i genomskinlig plast som dessutom började gå sönder.



Jag hade precis lärt mig sy paperpiecing och gillade det. Tyget är jag inte riktigt nöjd med idag. Hade velat ha en annan färg. Jag hade det mesta hemma och därför blev det valet. Jag visste inte ens om jag skulle få till det bra men sömnadsmässigt är jag nöjd.


Sidan har också paperpiecing-block. Blocken hittade jag i en bok från biblioteket som jag tyvärr inte har skrivit upp namnet på. Blocken var sådär stora på bilden och skulle användas till askar.


Uppifrån lyxade jag till det med ett applicerat hjärtan som kanske blev lite onödigt krångligt men jag fick till det i alla fall. Det är också några handquiltade hjärtan på varje sida.


Baksidan är likadan som framsidan.

Det fyller sin funktion och skyddar min maskin mot damm.

Ha en trevlig tisdag!



1 kommentar:

  1. Ja, jag har haft en trevlig tisdag.
    Och den blev ännu trevligare när jag fick syn på Ditt symaskinsöverdrag.
    Själv har jag en vit plasthuva över min symaskin när jag transporterar den.
    Så Din idé var bra, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera