lördag 11 april 2015

Löpare

Dagens visning är ytterligare en löpare sydd efter mönster ur tidningen Fat Quarter nr 1, 2015. Den kallas varierbar löpare och var otroligt snabbsydd. Efter en förmiddag så var toppen klar.




Jag blev så glad när jag insåg att jag hade tyger hemma till den. Jag utgick från det mönstrade tyget och de tyger jag hade hemma som matchade. När den nu är färdig blev det riktigt bra, om jag får säga det själv. Annars hade jag i tankarna sytt den med bl a orange tyg till. Men jag tror detta blev bättre. Det är troligt att jag provar att sy den i andra färger så småningom och även kanske lägger till en eller två ramar runt och får den bredare.


Min symaskin la av precis när jag hade quiltat klart, så där hade jag tur i oturen. Sen är det tur att jag har en maskin till att använda så jag kunde sy den klart. Ska kolla nu i helgen om jag möjligen kan avhjälpa felet på min vanliga maskin själv.

Duken är i alla fall lämnad till en äldre släkting, som flyttat till nytt boende, som jag besökte igår. Tänkte först ge henne löparen från Bus-utmaningen men sedan när denna kom till var detta ett lätt val eftersom jag vet att hon gillar blått.

Idag får jag väl göra det jag skjutit upp flera dagar: vara ute i trädgården och bland annat plantera om de fröer jag sått som vuxit enormt men ärligt talat vill jag hellre sy.

Jag önskar alla en skön och avkopplande lördag! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar