lördag 4 juni 2016

Fågel!

Jag har börjat sy en fågel!

Här är stjärtfjädrarna och en vinge:


Vi får se hur resultatet blir till slut.

Nu är det tre dagars ledighet och det ser jag fram emot men eftersom vi ska ha ett skolavslutningskalas nästa helg är det lite annat som behöver göras också.

Vädret ska ju bli fint, sägs det, så då blir det nog en hel del utearbete men jag ska försöka få lite sytid också.

Tyvärr, har jag ju en del sömnad som behöver göras också. Jag vill egentligen ha dem gjorda men det lockar oerhört att bara, bara få sy det jag vill för stunden.

Vi får se på måndag kväll om jag lyckats med att göra en kombination av allt så att jag känner att jag gjort det jag "måste" göra (eller vill ha gjort) och det där kravlösa syendet med bara jag, symaskinen och mina tyger.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar