måndag 30 juli 2018

Sytorka!

Har inte haft tid att sy på länge men det hindrar ju inte att man inte kan köpa tyg när man hittar på semestern.

Detta underbara fjärilstyg hittade jag i Bladhs Eftr AB i Vimmerby som bland mycket annat också har quilttyger.


Sedan förälskade jag mig i detta tyg:


Funderar på att ha detta tyget till ett väsklock till en väska i denna stilen:


Denna väska perfekt förutom att den är sååå tråkig.

Visst vore det härligare med ovanstående fina tyg som väsklock och grått tyg för övrigt. 

Ser fram emot att röja i syrummet och kunna börja rita mönster och börja. Har nyligen köpt ny mobil som inte får rum i väskan så jag får göra den lite större.

När jag skulle åka ifrån Campingen så såg jag ett lapptäcke vid en husbil. Jag gick fram och pratade med damen som var från Tyskland och tipsade henne om affären i stan. Hon visade fina alster hon hade sytt som var med på semestern och jag visade mina. Väldigt trevligt!

Detta är mitt bidrag till Eva´s Visa och berätta som jag inte har bidragit till på länge, länge.

Trevlig vecka!







3 kommentarer:

  1. Det är härligt med sommar och fint väder, alla blir så pratsamma. Och så får man chansen att träffa och prata med människor man aldrig hade mött annars. Ser fram emot att se din nya väska. Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Tack för din länkning till Visa och Berätta måndag!!Välkommen till veckan igen/Bamb

    SvaraRadera