söndag 15 april 2018

Scrap Happy Day April!

Idag har jag sytt  klart mitt Scrappy churn dash block.


Igår var jag på en härlig quiltkurs hos Siw, Bizzibee, i Vissefjärda.

Eva (Bambi) höll kurs i att sy Hunter Star och Houndstooth.

Jag valde att sy Hunter Star men vet också hur man syr Houndstooth.


Mitt block går i gult och orange.

När jag kom hem och funderat lite bestämde jag mig för att det ska bli en duk med lite gult runtom och en orange kant.

Kompletterade förstås med lite smått och gott också förstås. Alltid är det något som saknas.

Jag länkar till:



som visar scraps och länkar till många scrap-sömerskor.


Jag ser att Eva tjuvstartar lite med sin Visa och Berätta och länkar till henne också.

Tack för ännu en trevlig och givande kurs!

Trevlig vecka!


4 kommentarer:

  1. Flott scrappy block, og Hunter Star blocken fra kurset var også veldig fin. Ja, det kan bli en fin liten duk av den. :-)

    SvaraRadera
  2. I love your choice of fabric in the Hunters Star. It will be gorgeous when complete.

    SvaraRadera
  3. Gillar din verkligen din Churn Dash och även din Hunter Star, jättefina båda två!
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  4. Tack för din inspiration och länkning på Visa och Berätta måndag!!Bambi

    SvaraRadera