tisdag 17 oktober 2017

Fler Triangel-trick-block!


Nu har jag äntligen kommit igång att sy och även att fortsätta med mitt täcke i tekniken Triangel-trick.

För nästan ett år sedan hade vi Gunilla Plesner hos oss i min quiltgrupp Strandremsorna. Under en dag lärde vi oss denna teknik som enligt mönstret var mittrutan som är ihopsydd.

Jag funderade länge på vad det skulle bli av det men kom fram till att ett lapptäcke stort nog till en enkelsäng ska det bli.

Min kompis skissade upp hur man kan förlänga den befintliga kvadraten.

Nu har jag sytt 20 st nya kvadrater till mitt täcke och planerar mera för på lördag är det sydag i min nya quiltgrupp Kustremsorna. Varför nöja sig med en grupp när man gillar att sy?

Jag länkar också till Bamvis Visa och berätta där man hittar mycket fint man bara måste sy.

Trevlig syvecka!

3 kommentarer:

  1. Härliga block! Kommer att bli en härlig kvilt!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  2. Härligt att läsa att du kommit igång igen med din sömnad. Tack för medverkan på Visa och Berätta måndag! Bambikram

    SvaraRadera
  3. Kommer att bli superfin!
    Kram Catarina

    SvaraRadera