måndag 12 juni 2017

UTLOTTNINGAR!

Långt mellan mina inlägg men jag håller på att flytta så det är mycket att göra.

När jag rensar bland mina quiltsaker så hittar jag något som jag "tänkt göra något av sedan när jag får tid och lust".

Är det möjligen någon som känner igen det?

Nu när jag ska flytta och dessutom flytta till mycket mindre väljer jag att ha två utlottningar.

Vi kan fira att jag flyttar till en jättefin lägenhet om 19 dagar men vi kan också fira att jag har bloggat i 2 år.

Jag hade tänkt ha utlottning på 2-årsdagen av min bloggstart, 7 april, men det hann jag förstås inte med att fixa.

Så ni som skulle vilja ha:



en hög med scrapsremsor. Det är quilttyger i remsor som jag vann i en utlottning på en quiltblogg för längesedan och jag blev jätteglad. Jag har använt lite men inte kommit till skott med vad det skulle bli.

Man kan också få:



Är det någon mer än jag som sparat bitar man skurit bort? Bitarna är vadderade  och ibland kviltade med övertyg, vadd och undertyg.

De är sparade för jag skulle testa om man kunde använda det till något. Jag som inte har så mycket scraps vill ta tillvara alla tygbitar.

Jag har ingen aning om man kan ha användning av detta eller bara ska kastas.

Vill man vara med i utlottning av scrapsremsor och vadderade scrapsbitar
så gör man så här:

1. Du får en lott om du skriver en kommentar på detta blogginlägg
2. Du får en lott till om du länkar till min blogg från din blogg och berättar om min utlottning

Skriv också vilken hög med scraps du skulle vilja vinna eller så kanske du vill ha chans att vinna båda.

Dragning sker Söndagen 18 juni och visas på min blogg måndag 19 juni.

* * *

Här är mitt lapptäcke, det första stora!



Jag hade hoppats få den färdig att lägga på min säng i min nya lägenhet men det hinner jag inte. Har inte ens hunnit blogga eller kolla andras bloggar så mycket.

Lapptäcket är sytt med hjälp av en linjal som heter Hex´n More som jag gick en quiltkurs som Bizzibee ordnade och där Eva var vår lärare. Se mitt tidigare inlägg om detta här.

Eftersom det är måndag så länkar jag förstås till ovan nämnda Evas
Bambis Visa och Berätta som alltid gör sitt yttersta för att föra lappteknik och quiltning vidare med sin fina blogg, sina kurser och resor ut till quiltgrupper och quiltaffärer för att inspirera!

Önskar alla en trevlig vecka i sommarvärmen!


5 kommentarer:

  1. Tänk vad två år går fort!
    Minns när Du "dök upp" här i bloggvärlden med Dina trevliga inlägg.
    Hoppas att Du även i fortsättningen kommar att "dela med Dig", av Din sömnad på Tittis Quiltlek.

    Och det låter kul att Du också vill fira att Du ska flytta till en jättefin lägenhet.

    Jag vill gärna delta i Din utlottning av scrapsremsorna.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Härligt täcke du har sytt. Kommer att bli kanonbra på din säng i nya lägenheten. Grattis till 2 år på Bloggen.
    Jag vill gärna vara med och försöka vinna scrapsremsorna.
    Länkar om detta på min blogg. // Kerstin

    SvaraRadera
  3. Godmorgon Titti!! Först tack för din medverkan på veckans Visa och Berätta måndag!!
    Sedan önskar jag dig lycka till i fortsättningen och med din nya lägenhet!! Länkar så småningom om din utlottning!! Bambikram

    SvaraRadera
  4. Täcket är jättefint men jag avstår från utlottningen, jag har alldeles för mycket scraps själv för jag sparar också på allt. Fast jag använder jättemycket av det så tar det aldrig slut. Önskar dig en trevlig sysommar.

    SvaraRadera
  5. Ditt täcke blir jättefint i din nya bostad! Förstår att du har mycket att göra! jag är gärna med i utlottningen av båda högarna och på torsdag (15 juni) kommer jag att både länka och skriva om din blogg och ditt lotteri! Kram Gun

    SvaraRadera