måndag 5 december 2016

WIP-arbeten!


Vad gör man när man vill sy och blogga så att man kan länka till Eva´s Visa och berätta idag ... sen sätter en otäck förkylning käpparna i hjulet för det.

Jo, jag visar mina UFO eller WIP-arbeten (Work In Progress).

En hel hög har jag och fler än det. Men dessa har jag i många fall kant- och/eller bakgrundstyg hemma till så det är bara tiden och viljan som har saknats.

Här visas de lite mera enskilt:



Dessa tre grytlappar bör jag sy klart så fort som möjligt eftersom jag redan har gett bort dem för längesedan. Jag träffar troligen mottagarna nu i jul och nyår. Jag ska aldrig mera ge bort något som inte är klart.


Min duk Triangel-Trick som ska få en rosa kant.


Skuggningar som ska bli en kudde med det ljusa lila som kant på framsidan och baksida.


Ett stort block som jag skrev om här som också ska bli en kudde.


Mitt lapptäcke (det första) som ska få kant, baksida och quiltning.


En duk som är sydd av restbitar från lapptäcket.


En duk sydd av gamla kläder, örngott och en gardin för att jag ville testa mönstret.

Jag länkar till Evas blogg idag. Kika in och bli inspirerad att sy!

Trevlig vecka!





3 kommentarer:

  1. Tack Titti för din medverkan idag på Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvaraRadera
  2. Ja, tänk vad bra det är med Evas Visa och berätta. Man vill gärna ha något att visa upp och är man då sjuk, brukar det alltid finnas något annat att visa! Krya på dig! Du har jättefina projekt på gång! Kram

    SvaraRadera
  3. Kul att se dina WIP-projekt, du har mycket fint där att blir färdig med, men först måste du bli frisk!
    Kram Catarina

    SvaraRadera