måndag 14 november 2016

Sykurs!

Denna helgen hade min sygrupp, Strandremsorna, sykurs.

Idag lärde vi oss detta mönstret som heter Skuggningar:


Det är Gunilla Plesner som höll i helgens kurser och det har verkligen varit jättekul. 

Tygerna i mina "skugg-block" ser blå och svarta ut men är i verkligheten två olika i lila tyger. Jag ska ta bilder i dagsljus en annan dag så kanske det blir bättre.

Mina block är lite mindre i storlek än mina syvänners. Detta för att få plats med fyra block och mellanremsor till en kudde som är 50 x 50 cm när den är klar.

Här är bilder på mina syvänners härliga block:






Här ser man att mina block är mindre än de andras:


På denna bild ser man tygernas färg nästan helt bra:






Visst är de härliga!

Här är kursledare Gunillas Quilt!



Trevlig vecka!


6 kommentarer:

  1. Det låter trevligt, att Du har varit på sykurs i helgen, tycker jag.
    Detta, att sy skuggningar, har jag inte prövat ännu. Men blev "sugen" nu när Du visar dessa fina bilder.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Jättefina block, o det är alltid trevligt med sykurser! Kram Immi

    SvaraRadera
  3. Tack för din inspiration och länkning till Visa och berätta måndag!!Bambikram

    SvaraRadera
  4. Alltid kul att gå på kurs! Speciellt när man får lära sig att sy fina rutor, som dina!

    SvaraRadera
  5. Visst är det en kul teknik, det blir så effektfullt när man sätter ihop flera block!
    Kram

    SvaraRadera