fredag 15 juli 2016

Happy Scrappy Day July!

Jag har sytt denna kuddtopp av mina scraps idag!


Detta blocket är 14 ½ " stort.


 Niorutan i mitten

Som jag skrev igår hittade jag mönstret på Rikstäckets hemsida och Sarahs blogg som ni hittar här:

http://anyonecanquilt.typepad.com/my_weblog/2008/11/how-to-make-my-favorite-star.html

Hon har väldigt bra beskrivning med många bilder. Det var mycket skärande och man fick hålla tungan rätt i munnen för att det skulle bli rätt. Det blev det inte alltid så då var det bara att göra om. Det tog betydligt längre tid att sy än jag trodde men jag gillar det.

Ett tips till är att du laddar ner beskrivningar du vill ha som pdf-fil och sparar dem i din google drive eller liknande. Jag har många mönster där nu.


Hur man laddar ner till pdf-fil om det inte redan är det hittade jag också på Rikstäckets hemsida, på denna länken:


Jag hittade det för länge sedan men orkade inte då sätta mig in i hur man gjorde. När jag väl gjorde det för någon månad sedan ångrar jag att jag inte gjort det innan. Det gick hur lätt som helst att förstå. 

Jag rekommenderar detta varmt!

Jag vill inte ha en massa pärmar med en massa mönster som jag inte hittar sedan när jag vill använda ett speciellt mönster jag har någonstans. Jag har dem i min google drive och kan nå dem från vilken dator som helst.

Jag hoppas jag kan inspirera andra med att använda sina scraps och sy något fint av och även inspirera till att spara på google drive eller liknande så sparar vi vår miljö.

Förstås länkar jag till:

https://rutigt.wordpress.com/

https://talltalesfromchiconia.wordpress.com/

När du väl är på deras sidor så hittar du länkar till många scrapsyare världen över och kan se allas fina arbeten.


Jag länkar också till:







Trevlig sömnad!


1 kommentar:

  1. Vilken fin kudde det kommer at bli! Rikstäcket har många bra idéer. Hoppas fler hittar dit! Tack för att du länkar till Kates blogg och min blogg! Kram

    SvaraRadera