söndag 15 maj 2016

Happy Scrappy Day!

Av scraps håller jag på att sy denna lilla nesse till bara mig själv:


Det är den nionde som jag syr av samma utgångsmönster. De är roliga att sy och man kan använda dem till mycket. Jag har 3 st själv och de andra har jag gett bort i present.

Denna ska vara med mig i min jobbryggsäck. 

Jag har redan detta pennskrin i väskan:


Det fina rosa tyget har jag fått av Maja

Det tyget skulle jag gärna köpa om det finns att få tag på. Jag har inte kollat ännu.

Idag har jag denna lilla nesse:


Men den matchar ju inte så jättebra med pennskrinet.

Jag har också denna:


Den fick jag i en utlottning av Immi. Som ni kanske ser har jag laddaren till min mobil i den. Den är i säkert förvar och jag har den alltid med mig. För visst är det så att den blir urladdad när man minst anar det?

Tanken var att sy en sådan i samma tyg som pennskrinet också men tygen räcker tyvärr inte till det så det blir av detta tyget istället.


Här är den väldigt stor. Jag har inget mönster utan syr efter den jag fått och jag lyckades få den jättestor.

Så småningom kommer det alltså att vara mera färgmatchat i min väska.

Idag länkar jag till:

https://rutigt.wordpress.com/2016/05/15/scrap-happy-day-majmay/


De båda har skapat och håller liv i Happy Scrappy Day som infaller den 15:e varje månad.

Tack för att du läser min blogg!




3 kommentarer:

  1. Så mycket fint du har sytt, alltid trevligt när man kan matcha sina förvaringar. Kram Catarina

    SvaraRadera
  2. Tack för att du länkar till oss! Tänk vad mycket fint man kan sy av scraps!!

    SvaraRadera
  3. Fina alster som alltid! fina färger och allt! Kram Ulrica

    SvaraRadera