lördag 14 november 2015

Julförberedelse 6!


Detta lilla hjärtan kan man ha att hänga i granen eller i någon gren man tagit in utifrån. Det är väldigt enkelt att sy. Jag sydde den på ett Qultcafé hos Eva, Guldtråden, i Ronneby för några år sedan.

* * *

Jag har under en längre tid, faktiskt ända sedan i januari, till och från haft problem med min symaskin. Jag har en Husqvarna 260 från 1989 som jag köpte ny det året. Den har gått som en klocka hela tiden fram till januari i år.

Den fick vila ett tag och då använde jag min ärvda Janome istället.

Efter att ha haft Husqvarnan på service i juni och inlämnad igen i september fick jag ändå ingen ordning på den.

Nu igår fick jag den till att fungera igen.

Felet?

Min spolkapsel var utsliten. Trots att mannen i butiken sa att de inte kan bli utslitna så kan de det. 

Jag fick en ny (begagnad) av en ny syvän igår och genast när jag kom hem gick jag till min symaskin och provade och Javisst! Det fungerade. 

Jag struntade i att äta middag framför "Vem vet mest" utan sydde och åt middag en timme senare istället framför "Doobidoo".

Vad kul det var!!!

Jag sydde på något nytt som jag visar i morgon på Happy Scrappy Day.

Tack än en gång Ingrid! 

Det var ju inte så att Ingrid hade en sådan spolkapsel själv. De hon hade passade inte min maskin. Hon mailade sina kollegor och på ett kick fick hon napp. Hon hämtade spolkapseln åt mig och lämnade den till mig på mitt jobb trots att hon inte hade vägarna förbi. Jag blir tårögd bara jag tänker på det.

* * *

Nu vaknade jag tidigt idag för jag läste ut en bok jag hade som var för bra för min nattsömn och för att jag ser fram emot att sy idag. Sy med en maskin som fungerar.

Jag ser också fram emot att min kompis och jag ska åka till Eva i Ronneby och fylla tygförråden.

Vi hörs och ha en underbar lördag! 
(Jag får nog lägga mig en stund igen, tror jag.)

1 kommentar:

  1. Jag har haft samma problem med min Husquarna. Dessutom är den jättekänslig om man råkar trycka på skyddsplattan över underspolen! Jag har länkat till dig på mitt scraphappyinlägg :)

    SvaraRadera