onsdag 9 september 2015

Ny snenesse!

Man kan nog tro att jag fått dille på att sy snenecessärer. Men det är snarare så att jag har satt mig för att sy lite necessärer för att kunna skicka till Kviltföreningen Rikstäckets insamling till barncancerfonden. Det har råkat bli snenecessärer eftersom de har lagom storlek och är roliga att sy.


Igår skar jag ut kvadraterna och la ut dem. Idag hann jag med att sy ihop dem och ena sidans ena tygbit. 

Detta är sytt av olika scraps. Det blommiga tyget på vit botten är en tygbit över från när jag sydde en kjol till mig för väldigt många år sedan (det låter som om jag är jättegammal). Jag gillade den kjolen väldigt mycket. Vet inte vad jag gjorde av kjolen, har för mig att den gick sönder och var förmodligen rätt så urtvättad. Idag hade jag velat ha mera tygbitar kvar av den.

God Natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar